Zastępstwo Referenta ds. Świadczeń Wychowawczych i Alimentacyjnych
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mikołajkach Pomorskich
Informuje o naborze na stanowisko:
Zastępstwo Referenta ds. Świadczeń Wychowawczych i Alimentacyjnych
1. Adres jednostki :
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mikołajkach Pomorskich
82-433 Mikołajki Pomorskie ul. Dzierzgońska 2
tel. 530 744 799
2. Określenie stanowiska: Zastępstwo Referenta ds. świadczeń wychowawczych i alimentacyjnych
3. Wymiar etatu: 1 etat
4. Termin rozpoczęcia pracy: czerwiec 2019 r.
5. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem :
a - obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP,
b - pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
c - brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko wiarygodności dokumentów – ścigane z oskarżenia publicznego lub za przestępstwo skarbowe,
d - znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków służbowych,
e - nieposzlakowana opinia,
f– wykształcenie średnie,
g - kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku .
6. Spełnienie dodatkowych warunków:
- wykształcenie wyższe,
- preferowane doświadczenie w pracy w księgowości, w jednostkach samorządu terytorialnego lub związanych z funkcjonowaniem samorządu terytorialnego,
- znajomość przepisów regulujących przyznawanie świadczeń wychowawczych , rodzinnych, , zasiłków dla opiekunów, jednorazowego świadczenia pieniężnego, o którym mowa w art. 10 ustawy z dnia 04 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, świadczeń alimentacyjnych oraz przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego,
- umiejętność zastosowania przepisów prawa w praktyce,
- umiejętność prowadzenia postępowania administracyjnego,
- umiejętność sporządzania pism urzędowych,
- wysoki poziom obsługi komputera, programów w pakiecie Office i Internetu ,
- predyspozycje osobowościowe : kreatywność, sumienność, dyskrecja, kultura osobista,
samodzielność, odpowiedzialność, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, gotowość do stałego podnoszenia kwalifikacji,
- doświadczenie w pozyskiwaniu i rozliczaniu dotacji i środków unijnych,
- znajomość programu płatnik,
- znajomość programu kadrowo-płacowego,
- znajomość programu FK – środki trwałe.
7. Zakres obowiązków :
a) przyjmowanie wniosków o przyznanie prawa do świadczeń wychowawczych, rodzinnych, pielęgnacyjnych, zasiłków dla opiekunów, świadczeń alimentacyjnych oraz jednorazowego świadczenia z ustawy „Za życiem”,
b) opracowywanie i sporządzanie decyzji administracyjnych dotyczących wymienionych świadczeń ,
c) opracowywanie i sporządzanie decyzji administracyjnych dotyczących świadczeń w postaci składek na ubezpieczenie społeczne,
d) prowadzenie rejestru świadczeń,
e) sporządzanie list wypłat świadczeń,
f) udział w planowaniu środków w zakresie świadczeń,
g) prowadzenie obowiązującej sprawozdawczości z zakresu świadczeń,
h) przetwarzanie danych w systemie informatycznym,
i) prowadzenie ewidencji analitycznej dłużników FA, zestawień należności dłużników z FA do sprawozdania,
j) prowadzenie ewidencji środków trwałych,
k) prowadzenie dokumentacji zgłoszeniowej ZUS dla pracowników i podopiecznych,
l) ewidencjonowanie faktur zgodnie z prawem zamówień publicznych,
ł) sporządzanie sprawozdań GUS,
m) pozyskiwanie środków z funduszy unijnych na realizację projektów oraz ich rozliczanie.
8. Wymagane dokumenty :
1. list motywacyjny,
2. życiorys - curriculum vitae wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procedur naboru zgodnie z ustawą,
3. kwestionariusz osobowy kandydata ubiegającego się o zatrudnienie,
4. kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje wymagane do zatrudnienia, kserokopie dokumentów o ukończonych kursach, szkoleniach ,
5. kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń potwierdzających staż pracy,
6. oświadczenie o niekaralności,
7. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na ww. stanowisku,
Dokumenty aplikacyjne, o których mowa, wymagają własnoręcznego podpisu kandydata
i winny być uzupełnione oświadczeniem następującej treści : „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu naboru na stanowisko urzędnicze – podinspektora ds. świadczeń rodzinnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mikołajki Pomorskie, zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych(tj. Dz.U. z 2018 r., poz. 1000 ze zm.) oraz Ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz.U. z 2018 r., poz.1260 z późn. zm. )
Kserokopie winny być opatrzone potwierdzeniem zgodności z oryginałem.
9. Forma i termin składania ofert :
Dokumenty w zamkniętej kopercie z adnotacją: „Nabór na stanowisko : Zastępstwo Referenta ds. świadczeń wychowawczych i alimentacyjnych w GOPS w Mikołajkach Pomorskich”, należy składać w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mikołajkach Pomorskich ul. Dzierzgońska 2, 82-433 Mikołajki Pomorskie w terminie do dnia 14 zerwca 2019 r. , do godz. 12.00 – osobiście lub pocztą .
Dokumenty dostarczone po terminie, a także dostarczone drogą elektroniczną, nie będą rozpatrywane.
10. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Mikołajkach Pomorskich.
11. Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mikołajkach Pomorskich zastrzega sobie zaproszenie na rozmowy kwalifikacyjne wybranych kandydatów.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Mikołajki Pomorskie
Irena Sadłos.